|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Administrator
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno
|
Wysłany: Wto 10:26, 17 Mar 2009 Temat postu: Co to jest interp? |
|
|
|
Interp - tajemnicza komenda, znana od niedawna i dla niektórych bardzo tajemnicza.
Zdarzyło Ci sie kiedyś, że grając spokojnie na serwerze ktoś zaczął rzucać obelgami i "pluć" sie o interp? Zapewne tak! Mogę sie założyć ze za pierwszym razem nie wiedziałeś co to jest a może i nadal nie wiesz. Ten artykuł pisze dla tych którzy chcą dowiedzieć sie co to za dziwne "zjawisko"
Dziwne, nieprawdaż?
Otóż Interp są to hitboxy (ang. hit - uderzać, bić; box - pudełko, pole) czyli tłomacząc na język polski po prostu "Pola Uderzeń" a w języku Cs'a miejsca, w które celujesz widząc przeciwnika.
Ciało, a dokładniej postacie które widzimy w Cs'ie to nic innego jak modele. Są one 3D. Na te "figurki" nałożone są z każdej strony kratki (Coś jak południki i równoleżniki otaczające globus P). Każdej takiej kratce przypisana jest wartość obrażen. Własnie te kratki powoduja ze strzelajac w glowe zadajemy wieksza ilosc obrazen niz np w noge.
Cała zabawa polega na ustawieniach w configu naszego Interpa. Te hitboxy nie muszą dokładnie przylegać do modelu, przez co np.: celując obok głowy przeciwnika możemy spowodować, że i tak zostanie on zabity Head Shotem (doskonale widać to na filmiku) Wielu graczy, szczególnie tych bardziej doświadczonych zwraca na to uwagę.
Nasz Interp możemy zmienić w konsoli gry Cs bądź w configu. Komenda brzmi:
ex_interp xxxx
gdzie w miejsce x możemy podstawić oczywiście dowolnie liczby, jednak najtrafniejszymi są: od 0.01 do 0.05. Na Interp może składać sie wiele innych parametrów, których jednak nie będę opisywał.
Podsumowując:
Jeśli od początku grałeś zawsze na "firmowych" ustawieniach Cs'a zmiana Interpu może okazać sie niekorzystna w grze, przynajmniej z początku. Jednak po paru dniach przyzwyczaisz sie, a nawet będzie ci sie wydawało, że celniej strzelasz. Poza tym inni gracze nie będą już się ciebie czepiać i będziesz przygotowany na przyszłe klanówki bądź inne rozgrywki TP które sie rozgrywa właśnie z Interpem 0.01
Osobiście polecam.
Mam nadzieje ze mój krotki wywód komuś pomoże
"Otóż Interp są to hitboxy"
ojjj nie ;] interp - interpolacja - jest to jakby aproksymacja funkcji ktora najlepiej odwzorowuje zachowanie obiektu
w polskim jezyku:
czym dluzszy interp tzn wiekszy - tym wiecej klatek jest obliczanych na komputerze klienta, a nie branych bezposrednio z ramek przesylanych przez serwer
dlatego tez ex_interp powinien byc ustawiony na "1/cl_updaterate"
cl_updaterate - ilosc żądanych klatek od serwera
cl_cmdrate - ilosc klatek wysylanych do serwera na sekunde
(to oczywiscie zalezy od serwera ile wysle lub ile przyjmie)
z tymze polskie lacza nie sa wspaniale i przy ustawianiu interpu powinien byc brany pod uwage tez ping, osobiscie DO pingu 40 gram na :
rate 25000 (ilosc pobieranych danych)
cl_rate 20000 (ilosc wysylanych danych)
cl_updaterate 101 (ilosc pobieranych klatek)
cl_cmdrate 101 (ilosc wysylanych klatek)
ex_interp 0.009 (tlumaczylem powyzej ;d)
natomiast przy wyzszym pingu (do 90 powyzej nie ma sensu gra juz w zmienionym kodzie netowym 1.6):
rate 20000
cl_rate 9999
cl_updaterate 80
cl_cmdrate 80
ex_interp 0.02
A no i na koniec: jesli nie masz maksymalnej ilosci klatek to nie ustawiaj sobie na 101 cl_updaterate i
cl_cmdrate, bo nie ma to sensu (bo twoj komputer nie przetworzy ich).
Lepiej zmniejsz sobie:
fps_max i fps_modem na wartosci maksymalne takie - aby ci nie spadaly w akcji klatki - i takie tez ustaw updaterate i cmdrate)
Przyda się napewno redssowi z MyF-u
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Freeq dnia Wto 10:27, 17 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Admin Servera [4Fun]
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobieszyn/Krosno
|
Wysłany: Śro 19:07, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki Wielkie.
Temat dla osób zaczynających grę bardzo przydatny.
Co do REDDS'a to się zgadzam
Mogłeś tylko jeszcze podać źródło bo raczej tego sam nie pisałeś Ale i tak jest dobrze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Moderator
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno
|
Wysłany: Śro 19:10, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
|
Oj Łysolku... nie grałeś z nim więc nie wiesz. A Interp ma identyczny jak Ty lub ja, bo został sprawdzony na KccS. Fajne, szkoda tylko że sam tego nie pisałeś.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|